Två saker som hindrar människan.....

Hinder kan sätta käppar i hjulet för många. Det mesta sitter faktiskt i huvudet. När jag då sätter mig ner och funderar har Emil E lärt mig att det finns två saker som hindrar mig:
Är jag lat eller rädd?
Jag tyckte att Emil E hade fel. Men nu har jag testat metoden i fyra år. Jag har blivit expert på mig själv och det funkar i all alla lägen.
Ibland skrattar jag åt mig själv och tänker jag ids inte; alltså jag är lat.
Och ibland tänker jag; jag är inte lat jag är rädd, för vad? Då är det rätt skönt att få sätta ord på VAD jag är rädd för.
Igår var jag med på ett kommande test-FriskisoSvettis-pass med Sebastian. Det gick ut på att köra typ intervall i fyra djävla minuter gånger fyra + lite annat (Uppvärmningen var asjobbig) Redan innan konstaterade jag att jag inte är lat, i och med att alternativet var ett yogapass. Men när jag kom dig stod det bland annat häckar och step-in-brädor på golvet. Det visade sig att vi ska hoppa över häckarna och hoppa upp på stepinbrädan, JÄMNFOTA-HOPP!
Det är då hela jag får panik, jag kan inte hoppa jämnfota!!!!!! Ni ska veta hur många tips jag fick för att hoppa. Vissa var pedagogiska och vissa tyckte jag var löjlig; det är ju bara att hoppa!
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nu vet ni vad jag ska övervinna för rädsla (när golfen är över)
Ulrika ska lära sig att hoppa jämnfota under vintern.
Tror att det har med vikten att göra, tror jag måste gå ner 10 kilo först. Kommer ihåg när jag väntade Max och skulle spela basket. Då kunde jag inte heller hoppa och då var jag nästan lika tung som idag.
Nu undrar jag; hur många ursäkter ska jag kunna hitta på för att undvika min löjliga rädsla,
ska vi slå vad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0