Massage

Jag satt i rummet efteråt när en äldre kvinna klev in. Hon tog glaset med vatten, satte sig på den röda divanen. Hon drack en klunk, drog en suck och slöt sen ögonen. Fem minuter innan hade jag gjort exakt likadant. Hon tittade upp efter en stund. Jag sneglade åt hennes håll. Hon log och sade:
- Det här är lyx, varför unnar jag mig inte detta oftare?
Jag tittade på henne, skrattade till och förklarade att jag hade exakt samma tanke......

Helkroppsmassage, idag utav en thailändska, som smidigt hoppade upp på min brits och knådade alla mina knutor på ryggen. Jag tror hon hittade alla. När hon masserade på insidan av mitt vänstra lår, då började jag att skratta. Fattar inte att jag kunde var kittlig efter den muskeln. I nacken, min ömma punkt denna vecka, var det som om hon drog eld. Jag förstår nu varför jag har lite huvudvärk, mina muskler har varit för spända.

Jag är lycklig som kan unna mig lyxen.
I morgon blir det yoga, meditation och målning.........................
En weekend för själen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0