Bryta mönster

Igår gick en fb-vän ut med en fråga, om hur hon skulle få sin dotter på nio månader att inte rejsa runt i sängen innan hon sov. Log för mig själv när jag tänkte på hur vi reagerade. Sov på saken och kom sen på; det gäller att bryta mönster.

Igår bojkottade jag Idol, jag har blivit less på Idolerna som inte är rookies längre, de är ju proffs som är med och tävlar. Jag sitter och irriterar mig. Igår blev det att bryta mönster; jag och sonen gjorde en filmstudio hemma med popcorn, cola, mörker och såg "The last airbender". En otecknad, ny version av en gammal tecknad japansk serie. Det var en bra fredag.

Några helger nu har jag inte levt som jag lär. Jag har nog fått i mig för mycket av det goda, det vill säga både mat och dryck. Sen har jag dessutom inte sovit som jag ska. Men i helgen ska jag jag bryta mönster. Det blir en drogfri helg med virya-yoga, meditation och vedicArt, hela helgen och mycket sömn. Jag mår redan bättre!

Fortsättning följer; undrar vilka fler mönster jag kan bryta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0