Björn Skifs

Tror att det är tredje gången jag såg honom, live.
Första gången var i Carlforska skolans aula anno typ 1975.
Jag var bjuden av pappas nyblivna, kvinnas dotter.
Kan säga att det var blandade känslor.
Största intrycket; Hooked on a feeling,
och vi stod alldeles vid scen och kunde
nästan ta på honom

Andra gången var på Cirkus för kanske sju år sedan.
En bussresa med två kamrater härifrån.
Vi satt nästan på scen och vi ville dansa på borden.
Blev besviken.
Största intrycket; Håll mitt hjärta, där han samtidigt
visade bilder från sitt liv på storbild.
Han satt och sjöng på en trapp

Igår var det i Fjällräven center, Lyan.
Satt i restaurangen i sällskap med 15 kvinnor
plus alla andra förstås.
Hade inga förväntningar.
Är superduper nöjd och imponerad.
Största intrycket; Bröllopssången till V och D,
inte för sången men för stjärnhimlen och
luftakrobatiken.
Sen att han är en entertainer.

Tredje gången gillt alltså. Nu kan jag inte se honom fler gånger för då blir jag besviken....eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0