Ödet

Idag har vi haft en inspirationskonferens för deltagare
som medverkat på ett eller annat sätt i Kvalitetslab i mellersta Norrland,
alltså i ESF-projektet jag arbetar med i länet just nu.
Hur kul som helst att få GE något till en grupp som aldrig får något gratis.

Tror faktiskt att Peter Forsberg får en hel del rabatt och gratisgrejor,
FAST han har råd. Denna grupp får inget gratis.

I alla fall, så blev det så att vi skulle ju presenterat de olika föreläsarna.
Då kommer ju frågan "Vem tar Vem".
Jag var kaxig och sade att "bestäm vad jag ska gå på för föreläsning
och jag presenterar den som föreläser".
"Så jag fick två föreläsare på mail".

Min kollega E, tittade på mig och sade ÖDET.

Jag presenterade först Göran Sjögren som pratade ocm NonViolent Communication , NVC.
Till slut satt jag och gapade och längtade tillbaka till "empatiska responser" inom vägledaryrket.
Han berättade att han har börjat med detta förhållningsätt som går ut på att ha en känsla
och sen utgå vilket behov som behövs tillfredsställas. Mäktigt!
Enkel samtalsmetodik; var är problemet?

Som konfrancier denna dag hade vi Martin Häggström. En fantastiskt rolig och duktig sångare.
Lägg märket till namnet, väl värd att se och höra.

Efter lunchen fick jag presentera Noomi Tedenljung under temat "bli den du vill".
Hon började med att säga att ingenting är nytt. Det viktigaste hon sade var dock
- du äger dina tankar
- bråka inte med verkligheten
- om du har en fot i framtiden och en i dåtiden, då pissar du på nuet
- lyssna på magen och hjärtat då blir det alltid rätt.
Denna vackra kvinna speglade en hel del för mig.

ÖDET spelade mig ett spratt när jag inte valde seminarier
ÖDET gav mig information som jag behövde men inte insåg
ÖDET eller FÖRUTBESTÄMT?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0