Mitt i livet

Mitt i livet kommer funderingarna på; är detta det jag ska göra resten av livet?, vad VILL jag göra resten av livet? Vad vill jag INTE göra resten av livet? Vad är jag bäst på? Vad kan jag? Vad har jag för kompetenser?
Att vara mitt i livet är ju ganska bra för OJ vad mycket jag som person kan! Tänk om jag nu skulle vara 20 år igen, med den kompetens jag har, då skulle jag....................Nej, så tänker inte jag! Jag vill vara just här och nu. Jag tror inte jag skulle idas gå igenom småbarnstiden igen bland annat. Framtiden ligger framför mig, och jag kan välja. Jag kan gå på magkänsla och STYRA mitt öde och mina tankar. Det är bara frågon om;
VAR är jag på väg? Just nu är jag lika vilsen som Alice i Underlandet;
-Vart ska jag gå?
-Det spelar ingen roll.
-Då behöver du ingen riktning......
Men för mig spelar det roll. jag vill ha ett mål att sträva mot. Jag vill hålla på med saker som jag är bra på, jag vill utveckla och jag vill INTE hålla på med ekonomi. Jag vill jobba med människor som gör det de ska och som kan kommunicera.
Just nu lutar det mot att starta eget, som innebär att jag sitter i en garderob och lägger pärlplattor. Jag ser dock två faror; finns det någon marknad för pärlplattor och vill jag komma ur garderoben sen?
Nu kommer en fråga som jag gärna vill att du besvarar:
Om DU var JAG, vad skulle du då göra med framtiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0