Vatten

vissa saker gör man bara av farten.
vissa saker sker automatiskt.
att inte kunna använda vatten direkt ur kran är en konstig upplevelse.
har upplevt ett ulandsproblem i ett iland.
i östersund får man nu inte dricka vatten.
vattnet måste kokas i minst två minuter.
alla restauranger och cafeer hade lappar som sade;
"vi har kokat färskt vatten"
att inte kunna skölja munnen vid tandborstning
att inte slicka sig om mun när man har tvättat ansiktet
att inte spola ur termosen när den har varit fylld av kaffe.
små grejor som är så lätta att låta bli kan bli så svåra.
i alla fall tänker jag på dem som bott i flyktingläger i saharaöknen.
när de kom till sverige kunde de sätta på kranen och det kom vatten,
inte sand.
när min man träffade en man från burma undrade min man:
- vad är det mäktigaste med sverige?
- vatten, det kommer rent vatten direkt ur kranen!
jag har varit i östersund i helgen.
jag kunde inte dricka vattnet direkt ur kran.
jag överlevde för jag bor i ett iland som har alternativ
jag lever i ett land som har fred................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0