Kylan

Idag var det BARA -10 grader ute.
Allting är ju relativt.
Jämfört med att det är -30 grader
är det ju varmare.
Tänk att det är noll-gradigt ute
och sen blir det +20 grader då är det ju sommar.
Så idag när jag skulle ut med hunden
var det nära att jag varken tog mössan eller
överdragsbyxan på för det var ju ändå +20 grader
bättre än i torsdags.
Det var ju löjligt med vantar och
jag tycker att det var NÄSTAN sommar.

I alla fall har jag också tänkt mig hur jag ser ut
när jag gå ner för backen med hunden i kylan.
Småsteg, någonstans mellan myr- och tomtesteg,
småspringer jag nerför backen,
för att jag är livrädd att halka,
fast jag har skor som är omöjliga att halka i.
Helt plötsligt upptäcker jag att jag har ont i lårmuskeln,
för jag knäar och är i halvsittande ställning.
Ja, faktiskt i toalettsittande ställning.
Alltså går det att se mer fånig ut?

Kylan är mäktig, men är jag gjord för denna kyla.
Eller som Kicki skrev på fb;
vad hände med den globala uppvärmningen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0