Kär <3

När jag skulle transportera mig idag valde jag mellan bil, buss, tåg och flyg.
Jag valde tåg.
Idiot tänker vi alla, ja till och med jag.
Gissa om jag följt tidningarna och allt om tågtrafiken i helgen.
Utmana ödet, tänker jag och kastar mig in i ett mission impossible.
Jag laddade med snacks.
Jag laddade med vinterkläder i massor
Jag laddade med många stickningar.
Jag laddade med yogaboken
(tänkte det skulle vara bra att göra yogaövningar om det blir jättekallt i skogen)
Och vad händer? Tåget går som tåget, tåget rullar in i tid. Jag hann knappt sticka en hel mössa.

MEN det berodde också på att först satt jag med en proffsidrottsman. En kille som spelar pingis på heltid, i högsta serien i Söderhamn. Dessutom är han en hängiven Modofan
(tänkte säga åt honom, läs min blogg ;)
Sen sätter jag mig ner vid bordet på tåget och då kommer det ett pensionärspar mittemot mig. Suck tänkte jag tills jag såg mannen; han hade glimten i ögat och var skitrolig. Han kunde dessutom göra narr av sin fru som bestämde i vilken ordning han bland annat skulle äta. FÖRST risifrutti. SEN skulle HAN gå och köpa kaffe. TILL kaffet fick han äta smörgåsen. OCH därefter frukten. Punkt slut! Gubben gjorde revolt direkt och tog en smörgås till risifruttin. Då NJÖT han!
Sen kom familjen frän in. Tre barn som såg ut som de där modellungarna i Ellos. Mamman såg ut som om hon var Ellosmodell och pappan hade rastaflätor alá asfrän.

Alltså jag är kär i dessa möten med människor.
Jag är kär i att sj klarar av att köra tåg på vintern.
Kär i att en tidtabell kan hållas.
Kärlek till den som möter mig. 
Kärlek till den som gjort en fantastisk middag tills jag kommer.
Och massor med kärlek till min man som ska handla, städa, ut med hunden, skriva räkningar och vattna blommorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0