Mina missbruk

Ok ni som känner mig väl vet att jag ääääääääälskar mat, så det är inte något nytt missbruk (syns även på min kroppsform ;)
Mina alkogener är rätt starka men det är inte heller något nytt. Ibland får "mitt andra jag" överhand och då är Ulrika inte riktigt med utan då har det andra jaget och alkogenerna tagit över. INGET nytt!
Golf är ju också ett riktigt sommarmissbruk. För några kan det var en nyhet min inte för mina närmsta. De anser att jag prioriterar golfen framför att umgås med icke-inbitna-golfare. Jag har faktiskt lite dåligt samvete!
Men mitt NYA missbruk har jag precis upptäckt. Jag har märkt det i och med att:
jag smyger med det
jag gör saker fort för att kunna "missbruka"
jag upptäcker att jag planerar mitt nästa tillfälle
mina tankar svävar till att tänka på missbruks-scener
JAG ÄR FAST! Fast jag vet att jag har blivit missbrukare NU när ingen annan missbrukar det.
Så i morse sade min dotter;
"ska vi äta frukost i sängen och missbruka?"
HUR kan jag då säga nej???
Känner att jag gör vad som helst (stekte korv, bacon, ägg till min sjuka dotter)
Och sen låg vi där och missbrukade ÄNNU ett avsnitt av "Sex and the city".
Nu har jag ERKÄNT, jag är missbrukare av SATC!
Alla andra, i alla fall min kära kusin G och hennes kompisar, missade inte ett avsnitt när serien gick på tv för första gången. Jag såg något avsnitt med kära kusin och skrattade igenkännande åt HENNES liv i serien.
Men så var dottern och jag sjuk i våras samtidigt och då såg vi första SATC-filmen och jag fastnade direkt! Vi slängdes oss snabbt över film nr 2.
Varför?
Färgerna, humorn, igenkännandet, pinsamheterna, New York och alla dessa fantastiska kläder och klädmärken!
Det blev inte bättre när jag fick hela boxen i juni när jag fyllde år.
Så nu ligger jag gärna framför datorn och bara kollar på avsnitt efter avsnitt. Jag älskar att det regnar ute.
Och blir hysterisk när inte rätt programvara tar fram mig till ett nytt avsnitt.
Så kära bloggvänner;
allt går att missbruka!

Kommentarer
Postat av: Gugge

Ha,ha visst är SATC bra!! För några månader sen, då nya filmen gick här, så gick vi ut några tjejer & åt och drack Cosmopolitan innan vi gick och såg filmen. Detta gjorde vi även när första biofilmen kom.

Kram på er, Krya på sig Emmy!

Kusin G

2010-08-12 @ 08:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0