Hysterisk vecka

Först är det ju detta med att inte ha koll på vilken dag det är. Hur svårt kan det vara att säga att det är torsdag när jag tror att det är onsdag? Undra var felet är. Om jag vore en dator skulle jag omprogrameras pga ett virus.

Den andra hysteriska saken är detta med information. Jag grunnade på en sak som jag inte förstod i tre veckor. När jag kommer på en lösning och ett tankesätt förmedlar jag det till nyckelpersonen. Personen svara
"Men så är tanken men vi säger inget". Hallå, missar jag något här?
"Varför inte?
"Skulle vi säga sanningen kan det blir konsekvenser................
Hallå igen, missar jag något HÄR? Kan det vara så att, så länge man håller inne med sanningen desto mindre blir konsekvensen?

Min tanke faller på Elaine Bergqvist och boken "Härskartekniker". Hon tar upp detta med konflikthantering. Det finns de som är konflikträdda. Det vill säga de människor som hatar konflikter och vill göra slut på dem här och nu. De vill lösa problemet och gå vidare. Och så har vi dem som älskar konflikter det vill säga konfliktbevararna. DE behåller konflikten, de lämnar inte ut någon information, de njuter i alla lägen, de gillar att se människor lida eller att se deras förvirring. Det finns de som har bevarat konflikter i åratal.

Vad väljer du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0